Posts

Showing posts from 2010
assalamualaikum... masa entri ni di tulis, aku tengah duduk dikerusi panggung budaya.  bukan tengok konsert, tapi tengah tengok dak boria latihan. lagi2 ada kawanku fazri n fadh yang jadi backup singer. gud luck brO.. hikhik.. sayangi Unibersiti anda..
hehe.. boria sangat besh.. meriah gitu loRh..
lamanya tak alek...suma member universiti balik dah 1 Hb 12 lalu... tapi aku punya komitment lain di universiti ni... hehe.. doakan saya berjaya yah...
lagi2 saya baca harian metro mengatakan graduan Ulat buku tidak kemana. jadi sangatlah perlu saya menjana lain2 bakat di sini. supaya jadinya nanti graduan yang menepati standarat di pasaran pekerjaan.  seingat aku inilah kali keempat aku mawakili universiti.. hehehe.. pernah menang.pernah juga kalah. tapi mejadi wakil universiti adalah kenangan yang sangat indah. bayangkan Universiti memberikan kepercayaan untuk mewakili kira-kira 14000 warganya. lagi2 membawa nama universiti yang sangat dikenali ramai.. setanding dengan universiti lain..
hehe..sek…

akibat seks bebas

Image
terima kasih kawanku amy.. hehe

Bapaku dan Ibuku…

Image
Bapaku!
Bukan seorang insan  ternama Dia insan yang biasa-biasa saja.. Mencongak keperluan hidup kami apa… Walau tanpa nama… Tetap saja bikin kami tidak pernah merasa kecewa Apa lagi putus asa..karena katanya.. Putus asa itu dosa
Bapaku bukan seorang wira Negara… Ya… hanya seorang buruh kasar… Menggalas keringat dari pagi hingga senja. Dalam otakknya berlegar-legar soalan satu dua.. Anak isteriku sudah makan ke belum ya!
Bapaku juga tidak kaya raya. Mungkin juga tidak punya apa-apa. Memelukku ketika ingin turun kerja… Aku pula ingin bertolak ke tempat belajar… Pesannya tidak pernah ku lupa.. Rajin-rajin la belajar ya… Kalau Berjaya senang hidup di dunia… Bekalan akhirat sana…

Emak ku bukan kaunselor pengubat lara… Tapi fikiran dia tajam jugak ya.. Katanya jika hidup Berjaya… Perempuan akan cari kita… Beza dengan manusia yang duduk goreng gitar tepi jalan raya… Usik mengusik wanita... hajat tersemat di dada.. Sakit tekak gua…perempuan itu tidak cair juga… Hahaha…
Emak ku bukan pegawai bank Negara… Yang banyak biro…

merapu Time abis sem nie..

Semester 5 dihabiskan insyallah dengan jayanya..
Final exam baru je tamat semalam lega kalau orang lain fikir serasa macam tak de lagi batu menghempap atas kepala.
aku rasa sangat tenang sebab habis tenaga, lemak-lemak dan otot-otot tubuh aku gunakan untuk memerah otah bagi memuntahkan segala isi pelajaran yang aku hafal. Hafal tue!!! Teknik mengingat yang aku cuba untuk semester ini. 
( sebab tue ada yang tegur aku makin kurus kot.!!! Haha)
Sangat menyakitkan kepala. Rasa berdenyut otak tatkala aku menghafal 8 prinsip pembangunan mapan dalam kursus pembangunan lestari. (bukan cerita rekaan)  Segalanya berjalan dengan baik.
Alhamdulillah.  Semasa exam aku telah diberikan ilham yang melimpah ruah semasa menjawab soalan (dengan draf). Sehingga tanganku kejang menulis nota. Terima kasih kepadamu Ya Allah.kerana aku diberi  kemudahan.
Doa selepas exam pulak. Ya ALLah.kau lembutkanlah hati-hati pemeriksa yang bakal menyemak kertas kami. Supaya memberikan kami markah yang setimpal kepada usaha yang …

AKu dan sahabat

Sahabat 
Semua kita punya sahabat kan. Sahabat adalah insan yang akan selalu ada di kala kita suka atau duka. Sahabat punya banyak persamaan, keserasian, saling bergantungan. Alangkah indahnya dunia jika insan seperti itu benar-benar wujud dalam dunia ini.
Sahabat itu satu anugerah terindah oleh ALLah S.W.T kepada hambanya. Tidak semua kita bertuah memilikinya. Tapi bila mana kita memilikinya, tidak semua manusia akan menghargainya… Kenalan, kawan, rakan dan sahabat adalah insan yang sangat berbeza.
Jika ditanyakan padaku? Insyallah Aku sangat mencintai sahabatku kerana bagiku sahabat bukan hanya akan hadir untuk menolong tika susah atau berkongsi kegembiraan atau mendengar masalah kita. Malah sahabat itu anugerah tuhan yang perlu dicintai, dihargai dan dimengerti hadirnya. Kita tidak boleh meneka hati seseorang, tapi lumrah naluri manusia mencari seseorang yang baik untuk dijadikan sahabat. Tapi pernahkah kita terfikir, apakah kita ini cukup baik untuk sahabat-sahabat kita. Untuk mencari…

Hidupku dan Nasyid..

Image
Embasheer
Aku dan Nasyid… Berkecimpung dalam hal ini memberikan aku perbagai jenis rasa. Rasa pahit, manis, suka, duka dan lain-lain. Asam garam kehidupan, sememangnya selalu begitu. Bidang nasyid, semestinya ramai yang memikirkan ia adalah satu bidang yang skema, perlu mengikut garis panduan yang ditetapkan ·     Penasyid mesti nampak baik. ·     Mesti Nampak Islamik · Berkopiah, songkok dan sebagainya… · Kalau tak? Dianggap sesat
Bagiku ia hanya mentaliti masyarakat. Mungkin ia dikaitkan dengan nasyid sebagai jalan dakwah. Tapi nasyid itu hiburan yang boleh mendekatkan kita ke arah nilai dan cara hidup yang lebih baik kerana nasyid merupakan salah satu cabang dakwah. Azalinya kejadian manusia selalu dikaitkan dengan sifat sukakan hiburan, keseronokkan, keindahan dan kegembiraan. Kerana manusia sukakan kebahagiaan, sentosa. Jauh dari segala rasa bosan, kecewa, sakit dan sebagainya. Wadah inilah cara yang sesuai (mungkin) untuk mendekati remaja pada masa kini. Nasyid adalah hiburan yang menenang…