Pembunuhan Misteri

Jam loceng ku bedering kol 530 pagi, bilitku masih petang, rasa ada sikoi makhlok Allah yang ku bencik melimpas. siap nya lalu atas peha aku yang masih lena tidoi atas katil. kinek ya juak aku angkat. terpikey pikey aku, gik mamai. Tikusss... kerek aso nyawo ku benta ngenang ea. melao kejap tam ea, pikey ku lam ati, siap la kau mak siti. ku bukak api bilit, mun seingat aku, mak siti yo berekot tadik ke kaki katil. tutup ku pintu bilit, ambik ku frame gambar buah ng jam besar pakey ku nyabat jerayo mak siti. nyaman ea sik pat lari. siap ko mak siti, sik sempat ngucap ko rituk. sempat wak ku mikey lam ati. sakit ati ku ng mak siti yo tam macam2 sampah diangkut ea lam bilit ku. cap kesayangan ku warno kelabu yo bisak digigit cako yo. jega jak kau... ku anso sampey apat ko pagi tuk...

ambik ku batang penyapu, penyapu lidi ng penyodok, memang k ku numbok mak siti oww. bagus lak olah ea lamak tuk. agak ku ngey kaki katil, lakang rak san aku engkah radio o san ea... ku nak numbok ea, p ado besi ngalang kayu o sampey ke badan ea, alu lari cako mak siti oww d bah mejo tb, dah bah yo amai apo ndak kotak berisik evident pbs.ndang cako wak pbs oww. alu selut bilit ku kejo cako yo. bilo ea di mansoh oww, eh alu cito pasai PBS indah, kit sakit la ati ku ngenang ea.

tetap juak ku ngugak  kotak2 bah tb ow tek, jalan ea dah ku tebat semo, dah apat ditemu ku ea, lari lam laci baju ku gik cako yo tek, ku sik rago, ku gugak kua semo baju yo atas katil, memang amai kawasan pembunuhan bilit ku kejo ea. sampey baju terakhir, alu garik layak mak siti, lepas aru ea, tam ado lubang k ea lari. bah tb aru san ea. di anso ku sigey2 kotak. sampey kotak last, kotak kas laptop acer ku, keros keros ea dalam oww.. ku ambik kotak oww, ku tutup alu semo lubang ea, ndang bunyi apo ndak mak siti kubut kubut dalam oww nak lari, garik idong mak siti nak kua. p sori mak siti, riwayat ko sampey hari tuk jak.

ku mbak kotak berisik mak siti owwke luar rumah, di dapo.. pikey pikey ku,apo nak di polah oww, mun ku mbukak kotak oww, mesti nyo apatlari, aku geram lak ng ea makan dak baju dak cap, mmg sikkan mberik can ng kau untuk idup wahai mak siti. last2 sik do caro lain, ku tinjak tinjak kotak oww, sampey mak siti sik do bunyi gik. innalillah mak siti tek... kenak tinjak urang gemok...rasobersalah juak, p ngenangkan dak mak siti tuk ngembak penyakit so, lebih bagus ditamatkan riwayatnya... maka matilah mak siti tek,bukan mati dalam pejalanan tauk sik, mati setra merta di tempat kejadian... sapo tahan ditinjak urang gemok..kahkahkah...

sakit kaki ku eh, tumit kaki ku, rencot ku d skolah tek, tam tinjakkan sekuat hari oww pagi tek...sian mak siti...alu tidoi d ruang tamu ku kejo ea.mak ku angkat pagi oww ditunjuk ku keadaan bilit ku.. alu ngucap. dak batang kayu, penyapu..semo ado...padah ku kawasan pembunuhan. padah ku, kitak maok ndiat mangso ea? di ajak ku mak ku keluar rumah, alu ngucap mak ku ndiat ea,, terbujur kaku mak siti. soalan mak aku, cam ni ko mbunuh ea? dalam pkiran ku mak ku mesti ingat ku numbuk mak siti k penyapu, simple jak jawapan ku, Ditinjak urang gemok. alu ngakak mak ku tetak... siap nanyak sik gelik ko ninjak ea? kerek nyo ngenang... jawabku.. sakit lak ati ku kejo ea.. haha

nak dijadikan cerito,aku ngemas balit bilit ku tek, bukak ku sigey beg, terjumpa lah gambar ex ku dolok, dikumpul ku. banyak juak oww.. hahhaa... dah urang mberik, kito ambik...ku rasa nak nunok, nak mbisak n mak mbuang or paling bagus pon aku anta balit ng nyo mpun melalui pos ka apo ka. sebab dah sik da makna, wujudnya pon dah ku sik ingat..ku tunjuk ng mak ku la tek, nak dijadikan cerito. aku madah nak mbuang, mak ku sik nyuruh, kempang ati kato ea, aku madah nak mberik nyo, nak ngirum balit, sik boh kato ea, simpan jak lam album lamak family. padah ku mun tunang ku nangga lak cam ni.. mok alu perang... mak ku madah sik do ea, sik do nyo cam yo, nyo mesti paham... hahhaa.. siap ku padah mak, mun nyo ndiat n nyo marah or datang segala macam masalah.. mak tanggung.. alu d simpan nyo lam bilit nyom mpun... dang la k temu tunang ku oww kelak..mun nyo diam lam bilit mak ku.. hehhee... 

mun dipikey oww, mak aku pon macam aku kali, sik kuat jeles, jeles ya ada, p sik pandey nak nunjuk. malas.. sebab benda ya lebih banyak datangkan masalah... mungkin gent dari mak kot..mesti mak mikey suma mpuan macam nya, sik kuat jeles, n mesti tunang ku ya mikey cam ya juak, suma perempuan mesti kuat jeles,, hoohoohoh.. no komen...

mun didiat dari sejarah, aku sik kalak diat mak ng apak kelaie sebab jeles, sebab apak merokok ado lah.. haha... mcm nak runtuh rumah, n lastny apak terus bejalan keluar, malas nak nenga mak ngerepak, so sampey ya jak la tek, pas ya darling darling baru, mun pasal ex, bukan k jeles, tapi k nya duak bekujik.. k nya beguro... siap alu tauk mek orang siapa ex ex dak nya..hehe.. p suma ya sudah berlalu.. apak dah sik da.. sidak bercerai mati, tanda cinta yang melebihkan rasa cemburu pun boleh abadi...

ok nak tdo lah, esok ada latihan sukan paginya, petangnya ada mesyuarat KRS d ppd..

nite pojanejaan :)

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

Diari Hati Seorang Guru (UPSI)

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)