Aku dan Perasaan

Aku merasakan sebuah keindahan
Pada sebuah pagi yang sederhana
Suria muncul menyapa tepat janji
Bebunga mekar berwarna warni...berseri
Embun bersinar di hujung rerumputan...
Umpama ditatahkan berlian intan...


Aku merasakan sebuah keindahan
Dari gelapnya malam tanpa hujan...
Sahut cengkerik mengalun nyanyi riang...
Di kejauhan jelas bulatan cahaya...
terang seadanya mengiring malam...
Menambahkan keindahan raut malamnya...

Aku merasakan keindahan
Pada sebuah pecintaan...
Pada sebuah perasaan kasih sayang..
Cinta asyik membawa semangat melayang...
Menerobos citra angkasa raya
Menikmati indahnya sebuah pagi...
Menikmati indahnya sebuah malam...
Menikmati pagi dengan sebuah harga kedamaian
Menikmati malam dengan sebuah harga ketenangan
Mengerti akan sebuah kehidupan...

Fauzanizaan 9/12/13

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

29 Februari dan Aku

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)