Anak Bangsa 1Malaysia

Penyanyi : kamarul ariffin
aku bercita-cita membawa lagu ni dalam versi lain. versi aku sendiri. aku suka lagu jenis begini. indah :)


Lahirmu anak bangsa 1Malaysia
di pintu saujana luas
di ambang bingit sebuah kota
di sisi desa merendang

1Malaysia adalah keringat
yang harus bangkit sebelum rembang
yang harus terbang menggapai awan
yang harus berlari di denai zaman

C/o Ayuh satukan keringat bangsa
kita anyam pelangi zaman
mendakap mimpi menjadi hasrat
memungkinkan kapas impian
bisa terbang kukuh menjadi wawasan

lahirmu anak bangsa 1Malaysia
di hujung beranda kejayaan
di penjuru ruang kedewasaan
di akhirmu 1Malaysia
sebuah nusa tercinta
sebuah amanat dijulang jaya

lagu ciptaan cikgu azieman SMKtd2




Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

29 Februari dan Aku

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)