Keterlaluankah aku

ku menyatakan hasrat ingin bertemu...
kau membuat muka tidak tahu
lantas berlalu...

suatu hari aku ingin lagi bertemumu...
kau pura-pura bisu...
tidak memandangku...
buat-buat keliru...
seakan-akan tidak mengenaliku.

hari ini kau kata ingin bertemuku...
kau menyatakan yang kau ingin sesuatu...
sangat-sangat kau perlu,pertolongan dariku...
katamu soal hidup dan matimu...
dan...
         Aku
                 adakah perlu
                 aku buat tak tahu..
                 Lantas berlalu
                 dan aku pura-pura bisu...
                 tidak memandangmu dan buat-buat keliru?
                 dan lantas ku katakan aku tidak mengenalmu?

Keterlaluankah aku?


                                                                    jpii/palma indah/ 8.8.14/00.00am

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

29 Februari dan Aku

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)