Bersyukur Menjadi Diri Saya

hari ini berlalu dengan tenang. indah dan mendamaikan...
berlalu selancarnya...
tepat pada waktunya...
tidak terhenti walau seketika...
bertambahlah umur barang sesaat,seminit,sehari dan setahun...
wujudnya bunga mekar,kuncup,luruh dan tumbuh tunas baru mengganti yang lama...
wujudnya kelahiran,berjalannya roda kehidupan juga terjadinya kematian demi kematian...

dalam hari-hari manusia...
ada cinta,sayang,rindu,suka,duka,lapa dahaga,sendu sendawa....
penuh warna...
ada rajuk, ada pujuk....ada nya tawa..adanya air mata...
segalanya resam dunia...
yang perlu kita lalui...
selagi kita bergelar hamba...

aku bersyukur...insyallah..
punya cinta DIA...
cinta Orang Tua...
cinta dia...
cinta sahabat...cinta makhluk di sekeliling saya
saya bersyukur,bangga, dan gembira menjadi DIRI SAYA...


anda Pula bagaimana???

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

29 Februari dan Aku

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)