ketika Ini...

hidup ini selalu menjanjikan kejutan, keseronokkan dan kejatuhan...
tapi hidup mesti dinikmati...
harus pandai menjaga hati...
yang terutamanya hati sendiri... :)

hidup perlu berubah dari terlalu memikirkan hati orang lain dari memikirkan hati sendiri...
takdir hidup ini selalu memaksaku membuat pilihan...
yang pada ketika itu imbangan 50-50...
dan akhirnya kubiarkan takdir untuk memilih...
yang aku tahu,...Allah memetapkan semuanya...

kerna takdir aku tercampak di sini...
kerna takdir aku jadi begini...
tapi yang indahnya paa jalan takdir ini...
aku suka sekolah ini...
sangat mengujakan...
walaupun kehidupan memaksaku untuk berjauhan daripada emak dan kawan2 yang aku sayang...
itu kos yang aku perlu bayar...
jika perancangan takdir berbicara lain...
segalanya sudah lama aku sediakan diri...
Aku tahu Allah Maha tahu...


ya Robb...
kami hamba...
datang padamu pada suatu ketika...
pandanglah kami...
kami yang selalu melupakanMU...
kami yang selalu tersasar dari jalanMu..
dengan zat yang maha pemurah...
rahmatilah jalan hidupku...
jadikan aku anak yang mengutamakan ibu bapaku :)

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Aku (Komsas Tingkatan 1) Lagu Puisi

29 Februari dan Aku

Keindahan Yang hilang (lagu Puisi)